احداث مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین دزفول کلید خورد

احداث مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین دزفول کلید خورد
۱۴۰۲-۰۹-۲۹
58 بازدید

سید باقر موسوی فخر سه شنبه شب در نخستین نشست مشترک مدیران و نمایندگان انجمن‌های صنفی حوزه حمل و نقل در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر دزفول افزود: ایجاد مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در دزفول به عنوان بارانداز مهم میوه و سبزیجات شمال خوزستان که یکی از قوی ترین ناوگان‌های حمل و نقل سنگین […]

سید باقر موسوی فخر سه شنبه شب در نخستین نشست مشترک مدیران و نمایندگان انجمن‌های صنفی حوزه حمل و نقل در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر دزفول افزود: ایجاد مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در دزفول به عنوان بارانداز مهم میوه و سبزیجات شمال خوزستان که یکی از قوی ترین ناوگان‌های حمل و نقل سنگین را در اختیار دارد، ضروری است.

وی ادامه داد: پیگیری‌هایی برای احداث مرکز معاینه فنی ماشین‌های فنی توسط مدیریت شهری دزفول انجام شده است که به محض دریافت مجوزهای لازم روند احداث این مرکز با سرعت انجام می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول تصریح کرد: نبود مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در دزفول موجب شده تا رانندگان این خودروها برای انجام معاینه فنی به شهرهای مجاور مراجعه کنند.

وی یکی از مطالبه‌های رانندگان ناوگان حمل و نقل دزفول را ایجاد پایانه برای ماشین‌های سنگین دانست و افزود: سال‌های گذشته زمینی برای احداث این پایانه جانمایی شد ولی به دلیل اینکه این زمین با معارض مواجه شد، احداث این پایانه به تاخیر افتاد که تعیین تکلیف زمین مورد نیاز این پایانه نیز در دستور کار قرار دارد.

موسوی فخر، پیگیری برای بیمه رانندگان را یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری دزفول دانست و ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان‌های مرتبط با حمل و نقل شهرداری، متاسفانه برخی افراد که راننده نبودند از مزایای بیمه رانندگان بهره مند و برخی رانندگان از این بیمه محروم بودند که شناسایی افراد غیر راننده و جایگزینی رانندگان با این افراد طی ماه‌های گذشته انجام شده است.

رانندگان سرویس مدارس دزفول بیمه نیستند

نماینده شرکت‌های سرویس مدارس نیز در این نشست با تاکید بر اینکه مهمترین رسالت سرویس مدارس امنیت و صیانت دانش آموزان است گفت: با وجود حساسیت‌های موجود، متاسفانه رانندگان سرویس مدارس دزفول بیمه نیستند که پیگیری جدی این موضوع خواسته اصلی این رانندگان است.

محمد غلامی در ادامه نداشتن بسته حمایتی کالاهای مصرفی خودرو و اعمال تعطیلات نوروزی بر حقوق رانندگان سرویس مدارس را از جمله مشکلات این صنف عنوان کرد و خواستار برگزاری نشست تخصصی به منظور بررسی و رفع این مشکل شد.

پایانه‌ای برای کامیون‌ها در دزفول وجود ندارد

رئیس انجمن صنفی رانندگان ناوگان جاده‌ای دزفول نیز در این نشست گفت: نبود جایگاه سوخت، پارکینگ و پایانه برای کامیون‌ها موجب گلایه رانندگان ناوگان جاده‌ای شده است.

منصور جراح زاده ضعف در زیرساخت‌های شهری برای سرویس مناسب به کامیون‌ها را مورد انتقاد قرار داد و افزود: ماشین‌ها بروز شده‌اند ولی امکانات شهری بروز رسانی نشده است و این مشکلاتی را برای رانندگان کامیون ایجاد کرده است.

وی هرس درختان جاده‌های مسیر تردد کامیون‌ها را از جمله مطالبه‌های رانندگان خودروهای سنگین از مدیریت شهری دانست و ادامه داد: دزفول فاقد کمربندی شهری برای تردد کامیون هاست که این موضوع موجب اخلال در امور این صنف شده است.

مرکز شبانه روزی تخلیه پسماند ساختمانی در دزفول ایجاد شود

نایب رئیس انجمن صنفی کمپرسی‌های دزفول نیز در این نشست نبود مرکز شبانه روزی تخلیه پسماند ساختمانی در این شهر را مورد انتقاد قرار داد و گفت: نبود مرکز شبانه روزی تخلیه پسماند ساختمانی باعث ایجاد تخلف در شهر شده است.

ناصر گچ پز زاده با اشاره به مشکلات حوزه‌های مالیاتی رانندگان کمپرسی خواستار پیگیری اعضای شورای شهر جهت رفع این چالش شد.

به گزارش عماریون ، ترافیک سنگین خیابان‌های هسته مرکزی و نبود صندلی برای نشستن رانندگان و مسافران، لزوم تبدیل وضعیت رانندگان اتوبوس‌های شهری، نبود صندلی و سرویس بهداشتی در ایستگاه‌ها تاکسی درون شهری، مشکلات باربری، پایانه، ارزش افزوده و هزینه پسماند شهرداری در شرکت‌های باربری، مشکل تمدید بیمه رانندگان ۱۸۴۴ پرداختند.

در این نشست که با حضور اعضای کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر دزفول، مسئولان سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر، نماینده تاکسی‌های خطی و مسولان انجمن‌های صنفی مرتبط با حوزه حمل و نقل برگزار شد، مشکلات ناوگان حمل و نقل دزفول به طور کارشناسی ارزیابی شد.

منبع ایرنا

برچسب‌ها:, , , , , , ,