محصول سویا از سطح ۴۱ هکتار مزارع دزفول برداشت شد

محصول سویا از سطح ۴۱ هکتار مزارع دزفول برداشت شد
۱۴۰۲-۰۹-۲۸
56 بازدید

به گزارش عماریون، بهروز قمرزاده روز سه شنبه بیان کرد: در سال جاری محصول سویا از ارقام سالند و sk در دزفول کشت شده که به طور میانگین، از هر هکتار حدود ۲ تن محصول برداشت شد. وی افزود: کشت سویا موجب اصلاح خاک زراعی و پایداری تولید محصول کشت شده بعد از آن می‌شود. قمرزاده […]

به گزارش عماریون، بهروز قمرزاده روز سه شنبه بیان کرد: در سال جاری محصول سویا از ارقام سالند و sk در دزفول کشت شده که به طور میانگین، از هر هکتار حدود ۲ تن محصول برداشت شد.

وی افزود: کشت سویا موجب اصلاح خاک زراعی و پایداری تولید محصول کشت شده بعد از آن می‌شود.

قمرزاده هدف از کشت سویا را تامین روغن و خوراک دام و طیور دانست و گفت: با توجه به اینکه گیاه سویا جزو خانواده بقولات است، در حاصلخیزی و بهبود ساختمان خاک، تناوب زراعی موثر است و بر میزان عملکرد محصول بعد از خود تأثیر به سزایی دارد.

سالانه افزون بر ۲.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در دزفول تولید می‌شود.

یک هزار تن کنجد در دزفول برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی دزفول همچنین گفت: بیش از یک هزار تن کنجد مقاوم به ریزش از زمین‌های کشاورزی شهرستان دزفول برداشت شد.

وی افزود: سطح زیر کشت کنجد ناشکوفا که نوع مقاوم به ریزش محسوب می‌شود در پهنه‌ای به وسعت یک هزار و ۵۸ هکتار زمین زراعی دزفول اجرا شد.

قمرزاده بیان کرد: متوسط برداشت کنجد از هر هکتار حدود یک تن است که این محصول به صورت مکانیزه و با استفاده از کمباین برداشت و روانه بازار شده است.

وی افزود: قابلیت کاشت، داشت و برداشت به صورت کاملا مکانیزه از جمله ویژگی‌های این رقم کنجد است که مشکلات برداشت را کاملا برطرف کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول تصریح کرد: تولید دانه روغنی کنجد در دزفول و خوزستان با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی دارای شرایط مطلوب از نظر کیفی و کمی است.

برچسب‌ها:, , , , ,