سرشماری حیات وحش دزفول

سرشماری حیات وحش دزفول
۱۴۰۲-۰۹-۲۸
54 بازدید

به گزارش عماریون، سرشماری پاییزه گونه کل و بز وحشی در منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب شهرستان دزفول با حضور ۲۰ نفر از کارشناسان، محیط بانان، همیاران محلی و دوستداران حیات وحش و در قالب ۴ گروه پیاده در یک شبانه روز انجام شد. مسعود نوری پور در این خصوص گفت: هر سال با هدف بررسی […]

به گزارش عماریون، سرشماری پاییزه گونه کل و بز وحشی در منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب شهرستان دزفول با حضور ۲۰ نفر از کارشناسان، محیط بانان، همیاران محلی و دوستداران حیات وحش و در قالب ۴ گروه پیاده در یک شبانه روز انجام شد.

مسعود نوری پور در این خصوص گفت: هر سال با هدف بررسی نرخ زادآوری و بقاء، تغییرات جمعیتی، پایش زیستگاه‌های طبیعی و همچنین بیماری‌ها و تهدید‌های حیات وحش، در فصل پاییز اقدام به سرشماری گونه شاخص حیات وحش در این زیستگاه می‌شود.

وی افزود: این منطقه از سال ۱۳۸۹ زیر نظر حفاظت سازمان محیط زیست قرار گرفته است و در یک دهه حفاظت با انجام سرشماری و ثبت گونه‌های مختلف حیات وحش، شاهد رشد مثبت و چندین برابری جمعیت گونه‌ها در این منطقه بوده ایم.

نوری پور ادامه داد: شهرستان دزفول دارای غنای زیستی و مناطق بکر فراوان بوده که جمعیت‌های مختلف حیات وحش از جمله؛ خرس، پلنگ، گوزن زرد ایرانی، سمندر امپراتور، لاک پشت فراتی و سایر گونه‌های ارزشمند دیگر در آن زیست می‌کنند که درصورت انجام حمایت لازم از جانب مسئولان شهرستانی و استانی می‌توان این مناطق را مورد حفاظت مستقیم سازمان محیط  زیست قرار داد.

برچسب‌ها:, ,