سفر مدیران شهرداری و شورای شهر دزفول به مشهد با هزینه شخصی بود

سفر مدیران شهرداری و شورای شهر دزفول به مشهد با هزینه شخصی بود
۱۴۰۲-۰۹-۲۷
72 بازدید

سید باقر موسوی فخر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: چایخانه حرم امام رضا (ع) با هماهنگی کانون خدمت رضوی شهرستان دزفول در مدت سه روز در اختیار شهرستان دزفول قرار گرفت و افتخار خادمی نصیب شهرستان شد. وی با بیان اینکه هزینه رفت و برگشت و اسکان در مشهد مقدس به […]

سید باقر موسوی فخر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: چایخانه حرم امام رضا (ع) با هماهنگی کانون خدمت رضوی شهرستان دزفول در مدت سه روز در اختیار شهرستان دزفول قرار گرفت و افتخار خادمی نصیب شهرستان شد.

وی با بیان اینکه هزینه رفت و برگشت و اسکان در مشهد مقدس به صورت شخصی تامین شده است، ادامه داد: اجناس نظیر چای، قند، شکر و کلوچه دزفول و سوغاتی‌های توزیع شده در چایخانه حضرت نیز به صورت شخصی از طریق شرکت کنندگان و مردم تامین شد.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با تاکید بر اینکه یک ریال پول دولتی برای هزینه سفر کارکنان شهرداری و شورای شهر به مشهد و خرید اجناس هزینه نشده است، گفت: نشست با مدیرکل درآمد شهرداری این کلانشهر درخصوص روش‌های درآمدی شهرداری و بودجه به صورت افتخاری انجام شد و هیچ حق ماموریتی برای این سفر گرفته نشد.

وی بازدید از امکانات و بخش‌های آموزش و عملیات آتش نشانی مشهد را از دیگر برنامه‌های جانبی سفر مشهد عنوان کرد و افزود: معاون آموزش آتش نشانی مشهد قول داد در بحث آموزش مربی و پرسنل همکاری لازم را با شهرداری دزفول داشته باشند.

موسوی فخر اضافه کرد: حتی عنوان شد در صورتی که تعداد پرسنل و مربیان نیازمند آموزش آتش نشانی دزفول زیاد بودند این آمادگی وجود دارد که مربی به دزفول اعزام کنند.

به گزارش ایرنا مدیران شهرداری و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول به مدت سه روز در چایخانه حرم امام رضا(ع) مستقر شدند و به پذیرایی از زائران امام هشتم پرداختند؛ شایعاتی در فضای مجازی پیرامون تامین هزینه این سفر از اعتبارات شهرداری منتشر شده بود.

اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری دزفول به رغم کمبود اعتبار

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به طرح‌های عمرانی شهرداری گفت: طرح‌های عمرانی با فعال شدن کارگاه‌ها در تمام نقاط شهر دزفول در حال اجرا هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری در شمال دزفول در باوار شهید نادری در حال احداث یک دوربرگردان است، افزود: زیرسازی و آسفالت بلوار خیبر در جنوب شهر دزفول، کمربندی شرق و جدول بندی، ایگوبندی و زیرسازی خیابان‌های نوبهار و نوفرهنگی در شرق دزفول در حال انجام هسنتد.

موسوی فخر بیان کرد: پارک دانشجو روبروی دانشگاه آزاد، پارک مهتاب مهرشهر و پیاده روی بلوار ایثار در کوی آزادگان در حال احداث هستند.

وی با بیان اینکه طرح‌های عمرانی بزرگ و کوچک و آسفالت معابر در مرکز شهر دزفول در حال انجام است، افزود: به رغم کمبود بودجه تلاش کردیم قول خود مبنی بر اجرای طرح‌های عمرانی را در شهر دزفول جامه عمل بپوشیم اگرچه نتوانیم به طور ۱۰۰ درصد به اهداف خود دست یابیم.

زیرسازی ۲۷ هزار مترمربع از خیابان‌های کوی زیباشهر دزفول

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: حدود ۳۰ خیابان برابر با ۲۷ هزار مترمربع در زیباشهر زیرسازی شده و ۱۵ خیابان از این تعداد برابر با ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع آسفالت شده است ضمن اینکه ۱۵ هزار مترمربع از خیابان‌های زیباشهر نیز زیرسازی خواهند شد.

وی با بیان اینکه بوستان امیرکبیر زیباشهر در حال احداث است، افزود: اصلاح هندسی میدان شهید رهیده بلوار ایثار آزادگان، بازسازی و رنگ آمیزی آبنمای پارک ولیعصر(عج)، عملیات تکمیل پارک یاس مسکن مهر زیباشهر، ساخت بوستان محله‌ای بهارستان و یکهزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری آب خام در بلوار سرداران شهید، ارتش، ایثار و زیباشهر از جمله فعالیت‌های عمرانی شهرداری هستند.

موسوی فخر بازسازی پارک دولت، الحاق بخش جنوبی پارک علی کله به این پارک با زیرسازی، فضای سبز و پارکینگ و احداث پیاده روی پیام آوران بین خیابان آفرینش و امام با کفپوش گذاری و جداکننده فضای سبز را یادآور شد و گفت: جدول بندی، زیرسازی و آسفالت خیابان شهید هیودی، خرید ست بازی و نصب در پارک دووه و اورهال پارک پشت دبیرستان عزیز صفری از جمله اقدامات در دست اجرای شهرداری دزفول هستند.

وی نصب ۲ عدد منهول در میدان مادر برای دفع آب‌های سطحی، نصب ست بازی در پارک خیابان امید اصلی و احداث کندرو در انتهای خیابان امید اصلی منتهی به ملاصدرا را از دیگر اقدامات شهرداری دزفول برشمرد و افزود: کفپوش گرانیتی در پیاده روی خیابان طالقانی بین فردوسی و آفرینش نصب می‌شود که برای این کار پیمانکار معین شده و به زودی کار را شروع می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: عملیات زیرسازی، جدول بندی و ایگوبندی ۱۰ خیابان نوبهار، ۶ خیابان نوفرهنگ و خیابان هنر چهار در حال انجام است.

وی با اشاره به اصلاح هندسی میدان حضرت رقیه(س)، احداث آبنمای میدان شهید فارغ و تعدادی دیوارنگاری در سطح شهر دزفول افزود: زیرسازی ۶ خیابان مدرس جلوی ورزشگاه و خیابان ۳۵ متری انجام شده که آماده آسفالت هستند.

احداث کمربندی شرق و بلوار خیبر ۲ طرح اصلی شهرداری دزفول

موسوی فخر با بیان اینکه اینکه اقدامات به رغم کمبود بودجه شهرداری در حال انجام هستند، اظهارکرد: کمربندی شرق و بلوار خیبر به عنوان ۲ طرح اصلی شهرداری فعال هستند.

وی افزود: برای دفع آب‌های سطحی در بلوار خیبر لوله گذاری خواهد شد تا آب به سمت رودخانه دز هدایت شود همچنین عملیات زیرسازی، جدول بندی و آسفالت این بلوار توسط پیمانکار در حال انجام است.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول بیان کرد: امید است با رفع مشکل بودجه از طریق فروش ملک، طرح‌های عمرانی بیشتری در شهر دزفول اجرا شود.

وی افزود: برنامه ریزی لازم برای اصلاح هندسی و رفع مشکل ترافیکی میدان رودبند انجام شده و به زودی اجرا می‌شود.

موسوی فخر در پاسخ به لزوم اصلاح هندسی و ایجاد سرعت گیر در برخی تقاطع‌های شهر دفول اظهار کرد: شورای ترافیک براساس تعداد حوادث رانندگی برای بسته شدن تقاطع‌ها، ایجاد سرعت گیر، خط کشی یا نصب چراغ قرمز تصمیم می‌گیرد.

شهرداری دزفول از کمبود نیروی متخصص رنج می‌برد

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با تاکید بر لزوم ایجاد درآمد پایدار در شهرداری این شهر گفت: در حال حاضر اغلب درآمد شهرداری از طریق پروانه ساختمانی است که اخیرا تعداد آنها نیز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه شهرداری دزفول با وجود مازاد نیرو از کمبود نیروی متخصص رنج می‌برد، افزود: ۲۰ دستگاه اتوبوس برای شهرداری دزفول خریداری شده است ولی راننده پایه یک برای آنها نداریم.

موسوی فخر اظهارکرد: در حال رایزنی با وزارت کشور هستیم تا بتوانیم نیرو برای تخصص‌های خاص شهرداری جذب کنیم.

منبع ایرنا

برچسب‌ها:, , , ,