یک راس گوزن زرد ایرانی در جنگل‌های دز مشاهده شد

یک راس گوزن زرد ایرانی در جنگل‌های دز مشاهده شد
۱۴۰۲-۰۹-۲۰
104 بازدید

به گزارش عماریون به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست ‌خوزستان، یاسر رنجبر روز دوشنبه افزود: یک راس گوزن زرد نر وحشی در حوالی روستای خماط توسط همیاران محیط زیست مشاهده و تصویر آن نیز ثبت شد. وی ادامه داد: با افزایش تدابیر حفاظتی و گشت و پایش شبانه روزی مأموران یگان […]

به گزارش عماریون به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست ‌خوزستان، یاسر رنجبر روز دوشنبه افزود: یک راس گوزن زرد نر وحشی در حوالی روستای خماط توسط همیاران محیط زیست مشاهده و تصویر آن نیز ثبت شد.

وی ادامه داد: با افزایش تدابیر حفاظتی و گشت و پایش شبانه روزی مأموران یگان حفاظت اداره پارک ملی دز خوشبختانه هم اکنون گزارش مشاهده گوزن توسط محیط بانان و همیاران محیط زیست به حداقل یک مورد در هفته رسیده است.

رئیس اداره پارک ملی دز با اشاره به کثرت و حجم ماموریت‌های این اداره گفت: محیط بانان پارک ملی دز در مقابله با تخریب و تصرف اراضی ملی، شکار و صید غیرمجاز، قطع درختان جنگلی و سایر جرائم زیست محیطی در مساحت گسترده پنج شهرستان فعالیت می‌کنند که این تنوع و حجم بالای ماموریت موجب شده تا مشارکت مردمی برای حراست از محیط زیست اهمیت زیادی داشته باشد.

وی افزود: حمایت از امنیت و آرامش گونه ارزشمند گوزن زرد ایرانی و افزایش جمعیت آن به عنوان یک ثروت ملی نیازمند همکاری و مشارکت گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، بخش دولتی و خصوصی با سازمان حفاظت محیط زیست است.

به گزارش ایرنا، جنگل‌های دز پس از گذشت حدود ۶۵ سال دوباره پذیرای گوزن زرد ایرانی است، گونه‌ای که سال‌ها گمان آن می‌رفت که همچون شیر ایرانی و ببر مازندران منقرض شده است، تا سال ۱۳۳۴ که یک راس از آن توسط زیست‌شناس آلمانی بنام «ورنر ترنزه» در منطقه کرخه استان خوزستان مشاهده شد.

برچسب‌ها:, , , ,