فعالیت ۴۳۰ رابط سلامت محله در دزفول

فعالیت ۴۳۰ رابط سلامت محله در دزفول
۱۴۰۲-۰۹-۱۴
45 بازدید

به گزارش عماریون، محمدعلی شفیعی نیا با بیان اینکه داوطلبان سلامت، تار و پود مردمی سازی سلامت هستند، گفت : مشارکت مردمی یکی از پنج اصل مراقبت‌های بهداشتی اولیه است که این مهم جز با نقش آفرینی مردم محقق نمی‌شود. وی با تاکید بر اینکه طرح‌های بهداشتی بدون همراهی مردم در رسیدن به اهداف خود موفق […]

به گزارش عماریون، محمدعلی شفیعی نیا با بیان اینکه داوطلبان سلامت، تار و پود مردمی سازی سلامت هستند، گفت : مشارکت مردمی یکی از پنج اصل مراقبت‌های بهداشتی اولیه است که این مهم جز با نقش آفرینی مردم محقق نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه طرح‌های بهداشتی بدون همراهی مردم در رسیدن به اهداف خود موفق نخواهند بود، ادامه داد: ۴۳۰ نفر از شهروندان دزفول به عنوان داوطلب عضو برنامه مشارکت‌های مردمی مرکز بهداشت دزفول شده‌اند و در اجرای فعالیت‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، همکاری دارند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول بیان کرد: دوره‌های آموزشی رایگان برای این رابطان سلامت برگزار می‌شود ضمن اینکه این رابطان سلامت در بیماریابی، شناسایی و غربالگری بیماری‌ها با این مرکز همکاری دارند.

وی افزود: انتقال مفاهیم آموزشی به خانوار‌های زیرپوشش، پیگیری مادران باردار و واکسیناسیون کودکان، سرشماری و گزارش وقایع حیاتی مانند تولد، مرگ، مهاجرت و ازدواج، همچنین ترویج زایمان طبیعی، تغذیه انحصاری نوزاد با شیر مادر، جوانی جمعیت و فرزندآوری از دیگر فعالیت‌های رابطان سلامت است.

شفیعی نیا با تبریک روز جهانی داوطلب (۱۴ آذر) اعلام کرد: شهروندان داوطلبی که علاقه‌مند به فعالیت به عنوان رابط سلامت محله هستند می‌توانند به واحد بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند و از این طریق در ارتقای سطح سلامت محله خود سهیم باشند.

۱۴ آذرماه مصادف با پنج دسامبر روز جهانی داوطلب نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها:, , , , ,