افزایش ۲ برابری میانگین برداشت گندم در دزفول هدفگذاری شد

افزایش ۲ برابری میانگین برداشت گندم در دزفول هدفگذاری شد
۱۴۰۲-۰۹-۰۸
60 بازدید

بهروز قمرزاده روز چهارشنبه در نشست علمی تخصصی به نژادی و به زراعی گندم در سالن همایش‌های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد دزفول افزود: ظرفیت‌های علمی فراوانی برای افزایش بهره وری زمین‌های زیرکشت گندم در دزفول وجود دارد. وی تامین امنیت غذایی را مهمترین راهبرد جهاد کشاورزی دانست و ادامه […]

بهروز قمرزاده روز چهارشنبه در نشست علمی تخصصی به نژادی و به زراعی گندم در سالن همایش‌های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد دزفول افزود: ظرفیت‌های علمی فراوانی برای افزایش بهره وری زمین‌های زیرکشت گندم در دزفول وجود دارد.

وی تامین امنیت غذایی را مهمترین راهبرد جهاد کشاورزی دانست و ادامه داد: دزفول، تمام زنجیره کشاورزی در بالاترین کیفیت را در اختیار دارد که ایجاد انسجام میان این ظرفیت‌های عظیم مهمترین ماموریت امروز جهاد کشاورزی شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول بیان کرد: مرکز تحقیقات با بهره گیری از هیات علمی قوی، واحدهای کشت و صنعت ممتاز، کارشناسان باتجربه و تشکل‌های کشاورزی صاحب نام از جمله ظرفیت‌های کم نظیر کشاورزی دزفول است.

وی با بیان اینکه انسجام میان ظرفیت‌های بی‌بدیل کشاورزی دزفول مورد تاکید است، افزود: تحول در زیرساخت‌های کشاورزی دزفول با توجه به توان بالای این شهرستان هدفگذاری شده است.

قمرزاده گفت: بهره گیری از ظرفیت‌های علمی مرکز تحقیقات صفی آباد در برخی مزارع شوش و دزفول موجب تحول در افزایش بهره‌وری زمین‌های کشاورزی شد که اشتراک گذاری این تجربه‌ها به کشاوزان هدف برگزاری این نشست است.

وی با اشاره به ثبت رکورد خرید ۱۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان دزفول در سال گذشته ادامه داد: امکان افزایش میانگین برداشت در هر هکتار زمین کشاورزی با استفاده از تکنیک‌های روز و بکارگیری عملی علم در مزارع، افزایش آموزش‌های ترویجی و انتقاد تجربه‌های موفق و دستاوردهای علمی میسر است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به اهداف برگزاری نشست علمی تخصصی به نژادی و به زراعی گندم اظهارکرد: توانمندسازی کشاورزان و محققان، بهره گیری از آخرین تکنیک‌های علمی کاشت و داشت، افزایش بهره‌وری گندم آبی و دیم، تغییر الگوهای کشت و آشنایی با بذرهای بهبود یافته از جمله اهداف این نشست است.

وی فاصله میان مراکز تحقیقاتی و مزرعه را خلا جدی کشاورزی در دزفول دانست و افزود: گره گشایی از مسایل مبتلا به کشاورزی در این شهرستان از مسیر اتصال مراکز تحقیقاتی به مزرعه محقق می‌شود.

منبع ایرنا

برچسب‌ها:, , , , , ,