محیط زیست دزفول:‌ مجوزی برای احداث سد چال کندی صادر نشده است

محیط زیست دزفول:‌ مجوزی برای احداث سد چال کندی صادر نشده است
۱۴۰۲-۱۰-۱۳
208 بازدید

مسعود نوری پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: احداث سد چال کندی طرح مورد درخواست سازمان آب و برق خوزستان است و این طرح هم اکنون در حال طی مراحل اخذ مجوزهای لازم از همه دستگاه‌های متولی از جمله محیط زیست است. وی ادامه داد: تا کنون مجوزی توسط سازمان […]

مسعود نوری پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: احداث سد چال کندی طرح مورد درخواست سازمان آب و برق خوزستان است و این طرح هم اکنون در حال طی مراحل اخذ مجوزهای لازم از همه دستگاه‌های متولی از جمله محیط زیست است.

وی ادامه داد: تا کنون مجوزی توسط سازمان محیط زیست کشور و یا اداره کل محیط زیست خوزستان برای احداث این سد صادر نشده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول افزود: کارشناسان محیط زیست با حساسیت و دقت طرح اعلامی سازمان آب و برق را بررسی و ۴۰ ایراد به این گزارش گرفته اند که این ایرادها به سازمان آب و برق اعلام و منتظر پاسخ مجدد این سازمان هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه چال کندی منطقه ای گردشگری است به همین دلیل اعلام نظر میراث فرهنگی نیز برای احداث سد در این محدوده ضروی است.

نوری پور دلایل اصرار سازمان آب و برق برای احداث سد چال کندی را فنی دانست و گفت: منطقه چال کندی در میان ۲ سد دز و تنظیمی است به همین دلیل احداث سد بر روی این رودخانه اقدام بی سابقه ای نیست.

ایرنا

برچسب‌ها:, , , ,