خام فروشی از موانع اصلی توسعه کشت گیاهان دارویی در دزفول است

خام فروشی از موانع اصلی توسعه کشت گیاهان دارویی در دزفول است
۱۴۰۳-۰۵-۲۹
47 بازدید

به گزارش عماریون دز، بهروز قمرزاده روز دوشنبه در نشست کارگروه گیاهان دارویی در محل مدیریت جهاد کشاورزی دزفول بیان کرد: برنامه‌ریزی و توسعه گیاهان دارویی شهرستان دزفول با هدف بهبود و ارتقای زنجیره ارزش، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی توسعه این گیاهان با توجه به ظرفیت‌ها و چالش‌های موجود بخش کشاورزی در زمینه گیاهان دارویی […]

به گزارش عماریون دز، بهروز قمرزاده روز دوشنبه در نشست کارگروه گیاهان دارویی در محل مدیریت جهاد کشاورزی دزفول بیان کرد: برنامه‌ریزی و توسعه گیاهان دارویی شهرستان دزفول با هدف بهبود و ارتقای زنجیره ارزش، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی توسعه این گیاهان با توجه به ظرفیت‌ها و چالش‌های موجود بخش کشاورزی در زمینه گیاهان دارویی شهرستان ضروری است.

وی برنامه‌ریزی برای توسعه گیاهان دارویی را یکی از اصلی‌ترین کار ویژه‌های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دزفول و ادارات تابعه دانست و افزود: می‌توان با توجه به شرایط اقلیم و وضعیت جغرافیایی شهرستان که دارای اقلیم کوهستان و دشت به ویژه در بخش‌های شهیون و سردشت دزفول است اقدام به ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: گام نخست در این راستا، شناسایی متقاضیان کشت، ظرفیت سنجی، آسیب‌شناسی و شناسایی محدودیت‌ها است.

قمرزاده به محدودیت آب و نیاز به آبیاری تکمیلی در بعضی از فصول اشاره و بیان کرد: لازم است عرصه‌های قابل کشت ملی، منابع طبیعی و ملکی شناسایی و برای تامین آب در بعضی مناطق از ظرفیت طرح‌های آبخوانداری و آبخیزداری استفاده کرد.
وی درخصوص کشت در اراضی آبی گفت: توسعه کشت در اراضی کشت و صنعت‌ها، اراضی هیاتی و دولتی در دستور کار است.

مدیرجهاد کشاورزی دزفول با تاکید بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزش و ترویج کشت با توجه به استاندارد گیاهان دارویی و توسعه صنایع تکمیلی گفت: تولید محصولات و فرآورده‌های استاندارد گیاهان دارویی با سرمایه‌گذاری‌ بخش خصوصی، تشویق و بکارگیری نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان و جذب سرمایه اقدام به تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه کرد.

وی ادامه داد: این اقدامات ضمن کاهش خام‌فروشی با شناسایی حلقه‌ها و زنجیره‌ها، فرآوری، بسته‌بندی، تولید و صادرات گیاهان دارویی را افزایش خواهد داد.

برچسب‌ها:, , ,