فرماندار: دزفول ۲۵ موکب در مرز چذابه و هشت موکب در عراق دارد

فرماندار: دزفول ۲۵ موکب در مرز چذابه و هشت موکب در عراق دارد
۱۴۰۳-۰۵-۲۲
83 بازدید

به گزارش عماریون دز، علیرضا خردمند روز دوشنبه در نشست هماهنگی موکب های دزفول در سالن نشست های فرمانداری این شهرستان با اشاره به ظرفیت های کم نظیر فرهنگی دزفول بیان کرد: خدمت رسانی موکب های دزفول در مرز چذابه از ابتدای ماه صفر و آغاز حرکت اربعین آغاز شده است. وی با بیان اینکه […]

به گزارش عماریون دز، علیرضا خردمند روز دوشنبه در نشست هماهنگی موکب های دزفول در سالن نشست های فرمانداری این شهرستان با اشاره به ظرفیت های کم نظیر فرهنگی دزفول بیان کرد: خدمت رسانی موکب های دزفول در مرز چذابه از ابتدای ماه صفر و آغاز حرکت اربعین آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برخی موکب های مستقر در مرز چذابه در حال تکمیل و ارتقای زیرساخت های خود هستند، ادامه داد: تمام توان دزفول برای پشتیبانی از موکب های این شهرستان مستقر در مرز چذابه بسیج شده است.

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه اداره های گذرنامه و پست این شهرستان با تمام توان درگیر صدور گذرنامه و ارسال آن به متقاضیان حضور در راهپیمایی اربعین هستند، گفت: تیم های عملیاتی، امدادی و تمام دستگاه های خدماتی مانند آب و فاضلاب، توزیع برق و شهرداری دزفول بر اساس زمان بندی انجام شده در حال استقرار هستند.

وی افزود: علاوه بر مرز چذابه، موکب های متعددی در مسیر منتهی به مرز در محدوده شهرستان دزفول برای خدمت رسانی به زائران دایر شده است.

فرماندار: دزفول ۲۵ موکب در مرز چذابه و هشت موکب در عراق دارد

 

خردمند بیان کرد: شهرداری دزفول برای اجرای طرح های عمرانی، زیرساختی و خدماتی در مرز چذابه مسوولیت دارد که در این راستا ماشین آلات و نیروی انسانی این شهرداری از یک ماه قبل در مرز مستقر و در حال انجام طرح های عمرانی محول شده هستند.

وی با بیان اینکه نیاز موکب ها از دستگاه ها توسط نماینده فرمانداری دزفول به طور جدی پیگیری می شود، ادامه داد: ساماندهی جمع آوری نذور و توزیع درست آن میان موکب های دزفول مورد تاکید است.

فرماندار ویژه دزفول اظهارکرد: افراد وقشرهای مختلفی از شهرستان برای حضور در موکب مرکزی دزفول در مرز چذابه و خدمت رسانی به زائران حسینی علاقه‌مند هستند که باید این افراد ساماندهی و زمان بندی شوند تا در تمام ایام فعالیت موکب ها در آنها حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: برنج، روغن، گوشت، شکر، سیب زمینی و پیاز از جمله اقلام مورد نیاز موکب ها و آشپزخانه‌های مستقر در مرز است که تامین این اقلام با استفاده از اقدام دولتی و ظرفیت اصناف و خیران دزفول در حال پیگیری است.

به گزارش عماریون دز ، استقرار تیم های عملیاتی آب و فاضلاب دزفول از ۲۶ مردادماه در مرز چذابه، استقرار اتوبوس آمبولانس دزفول از ۲۴ مردادماه جاری، استقرار یگان هلال احمر دزفول از ۱۶ مرداد، اعزام و استقرار تیم های عملیاتی شرکت توزیع برق دزفول از امروز از جمله مطالب مطرح شده توسط دستگاه های مختلف حاضر در این نشست بود.

اعلام آمادگی ۱۰ گروه تعذیه دزفول برای اجرا در مرز چذابه و همچنین برنامه ریزی برای حضور هنرمندان و خبرنگاران دزفول در مرز و همچنین احداث حسینیه موقت و چهار غرفه فرهنگی و خدماتی توسط شهرداری دزفول از جمله اقدامات برنامه ریزی و اجرا شده توسط دستگاه های مختلف این شهرستان در مرز چذابه است.

آغاز فعالیت ۲ آشپزخانه دزفول از پنجشنبه هفته جاری و پخت روزانه ۲ هزار پرس غذا توسط آشپزخانه مرکزی شهرستان در مرز چذابه از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

صدور پروانه و کارت تردد موکب های دزفول مستقر در مرز چذابه و همچنین توزیع رایگان آب و نان و یخ میان موکب ها مستقر در مرز توسط ستاد عتبات عالیات دزفول از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

همچنین نماینده اتاق اصناف دزفول نیز از آمادگی برای جمع آوری و ساماندهی کمک اصناف به موکب های اربعینی دزفول در مرز چذابه خبر داد.

مرزهای شلمچه و چذابه در غرب خوزستان ۲ گذرگاه مهم‌ تردد زائران اربعین هستند.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع می‌شود و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می رسد.

چهارم شهریور ماه ۱۴۰۳ روز اربعین حسینی است.

برچسب‌ها:, , , , , ,