خوزستان نیازمند رسانه و خبرنگار تخصصی است

خوزستان نیازمند رسانه و خبرنگار تخصصی است
۱۴۰۳-۰۵-۲۰
54 بازدید

به گزارش عماریون دز، مجید منادی جمعه شب در آیین تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای دزفول در سالن مجتمع فرهنگی سینمایی این شهرستان، با بیان اینکه رسانه‌ به بخش جدایی ناپذیر از زندگی جوامع امروز تبدیل شده است، ادامه داد: پایبندی خبرنگاران و اهالی رسانه به مسایل شرعی و اخلاقی مورد تاکید بوده و […]

به گزارش عماریون دز، مجید منادی جمعه شب در آیین تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای دزفول در سالن مجتمع فرهنگی سینمایی این شهرستان، با بیان اینکه رسانه‌ به بخش جدایی ناپذیر از زندگی جوامع امروز تبدیل شده است، ادامه داد: پایبندی خبرنگاران و اهالی رسانه به مسایل شرعی و اخلاقی مورد تاکید بوده و حراست از این فضا به عهده خود خبرنگاران است.

وی ادامه داد: بیان مطالبه‌های مردم با اجتناب از سیاه نمایی، تبیین دستاوردهای نظام و همچنین امیدآفرینی در جامعه از جمله رویکردهای اساسی است که باید مورد توجه رسانه‌های استان قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر اهمیت روایت اول و لزوم اعتماد دستگاه‌های اجرایی استان به رسانه‌ها بیان کرد: برخی مدیران خوزستان همچنان به رسانه‌ها اعتماد ندارند که نتیجه این بی‌اعتمادی، عقب ماندن رسانه‌های داخلی در روایتگری است.

وی با بیان اینکه جریان مقاومت در بعد رسانه قدرتمند است، افزود: روایت مظلومیت فلسطینی‌ها و مردم مظلوم غزه و همچنین روایت اقتدار جبهه مقاومت که امروز لرزه بر اندام دشمن انداخته نشان از اهمیت داشتن قدرت رسانه‌ای است.

منادی با بیان اینکه دزفول دارای ظرفیت‌های ویژه در ابعاد مختلف به ویژه در بخش هنر و رسانه است، ادامه داد: مطالبه گری رسانه‌ها و تبیین دستاوردهای رسانه‌ای از جمله وظایف مهم خبرنگاران و اهالی رسانه است.

وی بیان کرد: اربعین عملیات بزرگ فکری، اندیشه‌ای و رسانه‌ای زینب کبری(س) در روایت گری و تبیین حقایق واقعه کربلاست و این اهمیت کار خبر و رسانه است.

خوزستان نیازمند رسانه و خبرنگار تخصصی است

دستگاه‌های دزفول پاسخگوی خبرنگاران باشند

نماینده مردم دزفول و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به نقش و اثرگذاری رسانه و خبرنگاران در دنیای رسانه‌ای شده کنونی گفت: اثرگذاری رسانه و خبرنگاران در جنگ غزه نمایان شد به گونه‌ای که خبرنگاران با جانفشانی در زیر بمباران دشمنان صهیونیستی، نقش کلیدی در بیداری افکار عمومی داشتند.

عباس پاپی زاده ادامه داد: برخی ادارات دزفول به خبرنگاران پاسخگو نیستند که باید تذکر لازم برای پاسخگو کردن این دستگاه‌ها به خبرنگاران داده شود.

وی با بیان اینکه حق دزفول در اعتبارات استانی ادا نشده است، افزود: دزفول از نظر زیرساختی به ویژه جاده وضعیت بحرانی دارد و انعکاس این مشکلات و مطالبه گری توسط رسانه‌ها نقش تعیین کننده‌ای در جذب اعتبارات استانی و ملی برای حل این مسایل دارد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با تجلیل از افتخارآفرینی سعید اسماعیلی کشتی گیر دزفولی و نماینده ایران در المپیک گفت: علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی مانع از حذف اسماعیلی از المپیک شد و جانانه برای حضور فرزند دزفول در المپیک ایستاد.

وی ادامه داد: سعید اسماعیلی لیوسی با کسب مدال طلای المپیک موجب افتخار دزفول، خوزستان و ایران شد.

خوزستان نیازمند رسانه و خبرنگار تخصصی است

خبرنگاری جریان‌سازی در جامعه است

امام جمعه دزفول نیز در این آیین با بیان اینکه جامعه بشری متاثر از جریان ها است و جریان‌ها ساخته خبرنگاران هستند، گفت: خبرنگاران انتقال دهنده تاریخ برای نسل‌های آینده و جریان ساز تاریخ هستند که نسل‌های متمادی را درگیر می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرامپور ادامه داد: زینب کبری(س) و افراد ثبت کننده واقعه کربلا از ایجاد انحراف در بزرگترین رویداد جهان اسلام جلوگیری کردند و این نشان از اثرگذاری و اهمیت کار خبرنگاری است.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاری جریان سازی در جامعه است، گفت: تحول آفرینی، امیدآفرینی و تبیین دستاوردها از جمله مهمترین وظایف خبرنگاران و اهالی رسانه است.

امام جمعه دزفول افزود: بزرگترین تحریف‌های تاریخ به دلیل ثبت نشدن صحیح تاریخ است و این اهمیت خبرنگاری و صداقت خبرنگاران است.

 

خوزستان نیازمند رسانه و خبرنگار تخصصی است

به گزارش عماریون دز ، ۱۷ مرداد به عنوان سالروز شهادت شهید صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در مزار شریف افغانستان به عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شده است.

در این آیین علاوه بر طرح مطالبه‌های تعدادی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای دزفول از فعالیت اهالی رسانه دزفول با اهدای لوحی تجلیل شد.

ایرنا

برچسب‌ها:, , , , ,