هشدار درباره شاخص خطرناک اشعه UV و روش‌های محافظت از پوست

هشدار درباره شاخص خطرناک اشعه UV و روش‌های محافظت از پوست
۱۴۰۳-۰۵-۰۶
41 بازدید

به گزارش عماریون دز، رضا معمارزاده در گفت‌وگو با رسانه ها با اشاره به پیش‌بینی شاخص اشعه UV برای روزهای آینده گفت: براساس اطلاعات دریافتی از سازمان هواشناسی، شاخص اشعه UV در ساعات اوج آفتاب یعنی از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر، بسیار خطرناک خواهد بود و شهروندان باید تدابیر لازم را […]

به گزارش عماریون دز، رضا معمارزاده در گفت‌وگو با رسانه ها با اشاره به پیش‌بینی شاخص اشعه UV برای روزهای آینده گفت: براساس اطلاعات دریافتی از سازمان هواشناسی، شاخص اشعه UV در ساعات اوج آفتاب یعنی از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر، بسیار خطرناک خواهد بود و شهروندان باید تدابیر لازم را برای حفاظت از پوست خود بیندیشند.

وی افزود: اشعه UV می‌تواند باعث سوختگی‌های پوستی، پیری زودرس، و حتی بروز سرطان پوست شود. بنابراین، رعایت توصیه‌های بهداشتی و پیشگیری بسیار ضروری است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول در ادامه به چندین راهکار عملی برای محافظت از پوست اشاره کرد و گفت: استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با SPF مناسب، به ویژه در ساعات اوج تابش خورشید (۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر)، بسیار حیاتی است.

وی توصیه کرد: لباس‌های بافت‌دار و رنگ روشن که بازوها و پاها را می‌پوشانند، می‌توانند محافظ خوبی در برابر اشعه UV باشند.

معمارزاده استفاده از عینک‌های آفتابی با فیلتر UV و کلاه‌های لبه‌دار را به عنوان تدابیری موثر برای محافظت از صورت و چشم‌ها معرفی کردو افزود: بهترین راه برای جلوگیری از آسیب‌های پوستی، پرهیز از قرارگیری طولانی مدت در زیر آفتاب، به ویژه در ساعات اوج تابش است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اشعه فرابنفش (UV) علاوه بر نور مستقیم خورشید، حتی در سایه نیز حضور دارد و توجه داشته باشید که اشعه UV می‌تواند به دلیل انعکاس از سطوح مختلف مانند آب، ساختمان‌ها و زمین به پوست برسد به همین دلیل، استفاده از ضدآفتاب و سایر تدابیر محافظتی حتی در سایه نیز توصیه می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در صورتی که افراد ناچار به فعالیت‌های خارج از منزل در این ساعات هستند، باید از سایه‌بان‌ها و چترهای آفتابی استفاده کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول در پایان با تاکید بر اهمیت آگاهی‌بخشی به جامعه گفت: ضروری است که رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی به موقع، شهروندان را از خطرات اشعه UV و راه‌های پیشگیری آگاه سازند تا بتوانیم از بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر در درازمدت جلوگیری کنیم.

 

برچسب‌ها:, , , , , ,