رشد جمعیتی دزفول پایین تر از نرخ جانشینی جمعیت است

رشد جمعیتی دزفول پایین تر از نرخ جانشینی جمعیت است
۱۴۰۳-۰۴-۰۲
74 بازدید

به گزارش عماریون دز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول، محمدعلی شفیعی نیا روز شنبه بیان کرد: چنانچه شاخص جمعیتی تغییر پیدا نکند و روند کنونی کاهش رشد جمعیت تداوم یابد، در سال ۱۴۲۰ تعداد سالمندان جامعه ۲ برابر امروز خواهد رسید و به ازاِی هر پنج نفر یک سالمند در جامعه […]

به گزارش عماریون دز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول، محمدعلی شفیعی نیا روز شنبه بیان کرد: چنانچه شاخص جمعیتی تغییر پیدا نکند و روند کنونی کاهش رشد جمعیت تداوم یابد، در سال ۱۴۲۰ تعداد سالمندان جامعه ۲ برابر امروز خواهد رسید و به ازاِی هر پنج نفر یک سالمند در جامعه وجود دارد.

وی با بیان اینکه همه کشورهای سالمند، تغییر سیاست‌های جمعیتی را در پیش گرفته‌اند، افزود: افزایش هزینه‌های درمانی کشور و خانواده‌ها، کاهش تولید اقتصادی و همچنین افزایش چالش‌های اجتماعی، فرهنگی و امنیتی از جمله چالش‌هایی است که کشورهای سالمند با آن مواجه هستند.

رییس مرکز بهداشت دزفول با اشاره به ضرورت جوان سازی جمعیت و اجرای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۳ گفت: مهمترین راهکار مقابله با بحران سالمندی، ترویج فرهنگ جوانی جمعیت، تسهیل در ازدواج جوانان و فرزندآوری زوجین به میزان حداقل ۲ فرزند و بیشتر است.

وی با توصیه به زوج‌های جوان برای اجتناب از تاخیر در فرزندآوری افزود: افزایش سن زوجین موجب افزایش احتمال بروز بیماری‌های مزمن که حاملگی و زایمان را به خطر می‌اندازد و افزایش احتمال ناباروری و ایجاد مشکلات ژنتیکی و سقط جنین می‌شود.

شفیعی نیا با بیان اینکه تاخیر در فرزندآوری موجب کاهش فرصت فرزندآوری برای زوجین می‌شود، اظهارکرد: زوجین و خانواده‌ها با تاکید بر آموزه‌های دینی، خود را از داشتن نعمت فرزند و در صورت دارا بودن یک فرزند، کودک خود را از داشتن خواهر و برادر محروم نسازند.

رییس مرکز بهداشت دزفول با ذکر معایب تک فرزندی در جامعه ادامه داد: پایین بودن اعتماد به نفس و مهارت‌های تعاملی و تاب آوری کودکان تک فرزند از جمله عیب‌های تک فرزندی است و انتظار از دستگاه‌های متولی اجرای تکالیف قانونی خود در سیاست‌های جمعیتی است.

برچسب‌ها:, , , ,