رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول: برخورد قانونی با کشاورز متخلف در محوطه تاریخی جندی شاپور انجام می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول: برخورد قانونی با کشاورز متخلف در محوطه تاریخی جندی شاپور انجام می‌شود
۱۴۰۳-۰۳-۲۷
83 بازدید

حمیدرضا خادم روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با  رسانه ها با بیان اینکه تخریب تپه‌های باستانی منطقه تاریخی جندی شاپور بزرگنمایی شده است، افزود: اگرچه تخلف صورت گرفته ولی اینکه یک کشاورز ۲ هکتار از تپه‌های باستانی منطقه جندی شاپور را تسطیح کرده است، صحت ندارد. وی ادامه داد: این کشاورز، ۲ هکتار […]

حمیدرضا خادم روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با  رسانه ها با بیان اینکه تخریب تپه‌های باستانی منطقه تاریخی جندی شاپور بزرگنمایی شده است، افزود: اگرچه تخلف صورت گرفته ولی اینکه یک کشاورز ۲ هکتار از تپه‌های باستانی منطقه جندی شاپور را تسطیح کرده است، صحت ندارد.

وی ادامه داد: این کشاورز، ۲ هکتار زمین کشاورزی در این منطقه دارد که یک تپه تاریخی کوچک در محدوده آن واقع شده و کشاورز هنگام شخم زدن، گوشه‌ای از تپه را نیز همراه زمین شخم زده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول با بیان اینکه این اداره با هر تعرض سهوی یا عمدی به آثار تاریخی برخورد قانونی و قاطع می‌کند، گفت: منطقه جندی شاپور ۸۰۰ هکتار زمین دارد که تپه‌های باستانی در این منطقه پراکنده‌اند.

وی از بین بردن آثار تاریخی را خط قرمز اداره میراث فرهنگی عنوان کرد و افزود: ضمن احترام به کشاورزان جندی شاپور بارها اعلام شده درصورت تخلف و آسیب رساندن به تپه‌های تاریخی برخورد قانونی با آنها صورت می‌گیرد.

خادم با بیان اینکه محدوده تاریخی وسیع جندی شاپور با مشکل کمبود نیرو مواجه است، اظهارکرد: ۲ نفر باید به صورت شبانه روزی از این ۸۰۰ هکتار حفاظت کنند که کار دشواری است.

وی افزود: این زمین‌های کشاورزی که در بین آنها تپه‌های تاریخی وجود دارد باید از جهاد کشاورزی به میراث فرهنگی واگذار شوند تا برنامه ریزی بهتری برای حفاظت و حراست از آنها صورت گیرد.

برچسب‌ها:, , , , ,