وضعیت فاضلاب دزفول غیرقابل قبول است

وضعیت فاضلاب دزفول غیرقابل قبول است
۱۴۰۳-۰۳-۱۶
65 بازدید

به گزارش عماریون، عباس پاپی زاده روز چهارشنبه در دویست و چهل و نهمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی این شورا، بیان کرد: ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نفت به خوزستان داده شده که سهم دزفول از این اعتبارات برای تکمیل شبکه فاضلاب کمتر از ۳۰ میلیارد ریال بوده است. وی […]

به گزارش عماریون، عباس پاپی زاده روز چهارشنبه در دویست و چهل و نهمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی این شورا، بیان کرد: ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نفت به خوزستان داده شده که سهم دزفول از این اعتبارات برای تکمیل شبکه فاضلاب کمتر از ۳۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه مشکل فاضلاب را نمی‌توان با این اعتبار برطرف کرد، ادامه داد: شهر دزفول به سرعت در حال توسعه است و تکمیل شبکه فاضلاب جزو اولویت‌های این شهرستان است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل فاضلاب دزفول براساس برآوردها تا سال گذشته ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ۴۳۰ کیلومتر خط اصلی و ۷۲۰ کیلومتر انشعاب فاضلاب نیاز دارد.

وی با اشاره به پیگیری‌های خود برای تکمیل شبکه آبرسانی دزفول در طول نمایندگی مردم این شهرستان در دوره‌های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی افزود: کل ذخیره آب دزفول تا سال ۹۲، ۳۰ هزار مترمکعب در شبانه روز بود که این ذخیره تا پایان مجلس دهم به ۱۱۰ هزار مترمکعب افزایش یافت و طرح جامع آب رسانی دزفول کلید خورد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ظرفیت برق دزفول ۵۲۰ مگاوات در سال ۹۲ بود که با اقدام‌های انجام شده به ۷۷۰ مگاوات در سال ۱۳۹۸ و تعداد ایستگاه‌های تقویت فشار برق نیز از هشت به ۱۲ ایستگاه طی این مدت افزایش یافت.

زیرزمینی کردن کابل‌های برق در ۲ خیابان اصلی دزفول پیگیری می‌شود

پاپی زاده، هزینه احداث و شبکه برق هر ایستگاه را ۱۰ هزار میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: تبدیل ایستگاه برق یعقوب لیث به جی آی اس و افزایش ظرفیت این ایستگاه به ۲ برابر و همچنین تبدیل ایستگاه برق مهرشهر به جی آی اس از جمله اولویت‌هایی است که در سطح ملی دنبال می‌کنم.

وی خیابان امام خمینی(ره) و شریعتی را ۲ معبر اصلی در دزفول دانست و افزود: زیرزمینی کردن کابل‌های برق در این ۲ خیابان با همکاری مدیریت شهری از جمله پیشنهاداتی است که اجرای آن نیاز به نشست‌های مشترک دارد و در این زمینه تخصیص اعتبار از وزارت نیرو نیز دنبال می‌شود.

جا به جایی کارخانه آسفالت شهرداری دزفول باید انجام شود

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با قول پیگیری مسایل مطرح شده در این نشست در سطح استانی و ملی گفت: تامین قبر برای شهرداری دزفول، تبدیل سیم‌های مسی به کابل‌های خودنگهدار و همچنین تخصیص خودروهای ون به دزفول به عنوان اولویت دنبال می‌شود.

وی افزود: جا به جایی کارخانه آسفالت شهرداری دزفول باید انجام شود و اگر این کار در شهرستان جلو نرفت، موضوع توسط مدیران کل دستگاه‌ها پیگیری می‌شود.

قانون جبران خسارات زیست محیطی نفت با پیشنهاد و پیگیری من تصویب شد

پاپی زاده با بیان اینکه جبران خسارات زیست محیطی ناشی از فعالیت‌های نفتی برای نخستین بار توسط نماینده مردم دزفول در مجلس نهم پیگیری و تصویب شد، اظهارکرد: افزایش سهم خوزستان از اعتبارات نفتی از ۲ به سه درصد و همچنین تصویب قانون جبران خسارات زیست محیطی ناشی از فعالیت‌های نفتی، ۲ کار مهمی بود که من در مجلس نهم پیگیری کردم و پس از ۶ ماه پیگیری و رایزنی با نمایندگان مختلف سرانجام به تصویب رسد.

وی با بیان اینکه در تخصیص اعتبارات آلایندگی به دزفول ظلم شده است، افزود: پس از تصویب قانون جبران خسارات زیست محیطی ناشی از فعالیت‌های نفتی، وزارت نفت وقت اعلام کرد که توان پرداخت این پول را ندارد و درخواست آن تبدیل این جرایم به عنوان دیون وزارت نفت بود که این دیون جمع و سهم خوزستان از این دیون تا سال ۱۳۹۸ به ۳۲۰ هزار میلیار ریال رسید.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به نقش نماینده دزفول در تصویب قانون جبران خسارات زیست محیطی ناشی از فعالیت‌های نفتی قرار بود با توافق انجام شده با استاندار وقت و رییس برنامه و بودجه وقت خوزستان، ۲۰ درصد این مبلغ به دزفول تخصیص شود که این مهم هرگز محقق نشد.

وی افزود: سهم دزفول از عوارض آلایندگی خوزستان حدود ۲ درصد بوده و ظلم به دزفول است.

مسایل شهر دزفول اولویت بندی و در سطح ملی و استانی پیگیری می‌شود

پاپی زاده با بیان اینکه کاهش مسایل و مشکلات مردم نیازمند همگرایی و هم اندیشی میان همه دستگاه ها است، گفت: برگزاری نشست‌های مشترک میان نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر دزفول می‌تواند گره گشای مسایل باشد.

وی اعضای شورای اسلامی شهر دزفول و شهردار این شهر را پیگیری و دغدغه مند دانست و افزود: مسایل شهر دزفول در نشست مشترک اولویت بندی و پیگیری برای حل آنها به صورت جدی دنبال می‌شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس با اعلام آمادگی برای برگزاری مستمر نشست‌های با اعضای شورای اسلامی شهر بیان کرد: هر جا برای رفع مشکلات نیاز به ورود نماینده بود، ورود خواهم کرد.

برچسب‌ها:, , , , ,