امام جمعه دزفول: تحقق شعار سال مطالبه مردم از مسوولان است

امام جمعه دزفول: تحقق شعار سال مطالبه مردم از مسوولان است
۱۴۰۳-۰۱-۰۳
230 بازدید

به گزارش عماریون، حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرامپور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهر بیان کرد: رهبر معظم انقلاب سال‌هاست که با اسم گذاری اقتصادی شعار سال، مطالبه جدی از دولت‌های مختلف برای کار موثر در این بخش داشتند که متاسفانه محقق نشده است. وی گفت: امروز سیاست […]

به گزارش عماریون، حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرامپور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهر بیان کرد: رهبر معظم انقلاب سال‌هاست که با اسم گذاری اقتصادی شعار سال، مطالبه جدی از دولت‌های مختلف برای کار موثر در این بخش داشتند که متاسفانه محقق نشده است.

وی گفت: امروز سیاست دشمن در کشور ما گسترش ورود کالاهای قاچاق به منظور بر هم زدن وضعیت اقتصادی کشور است.

وی ادامه داد: ورود قاچاق و واردات کالاهای خارجی ۲ عامل آسیب رسان به اقتصاد کشور طی چند سال اخیر بوده است که کنترل این ۲ عامل در رشد تولید موثر است.

حجت الاسلام بهرامپور مصرف گرایی را ثمره واردات بی حد و اندازه دانست و گفت: سرمایه مردم که باید در تولید هزینه می‌شد،‌ در کارهای خدماتی و خرید کالاهای خارجی خرج می‌شود که نتیجه آن آسیب به تولید داخل است.

وی استقلال اقتصادی را لازمه کنونی کشور دانست و افزود: سرمایه‌های مردم به جای خدمات باید به سمت تولید و رشد تولید به کار گرفته شود.

 

نقش دزفول در عملیات فتح المبین تبیین شود

امام جمعه دزفول با گرامیداشت عملیات فتح المبین تصریح کرد: این عملیات برای دزفول سرنوشت ساز بود و نقش رزمندگان، ‌فرماندهان این شهر در عملیات فتح المبین به خوبی تبیین شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به یادآوری دوران حکومت کوتاه امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد: این امام همام با عملکرد دقیق خود موجب آشکار شدن ولایتمداران حقیقی و چهره‌های نفاق برای مردم بود.

حجت الاسلام بهرامپور ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب به ویژه در طی سه دهه اخیر را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: رویش‌های انقلاب اسلامی به مراتب بیشتر از ریزش‌ها بوده است.

وی هوای نفس را عامل لغزش در فتنه‌ها و حوادث دانست و گفت: غفلت از آخرت به دلیل دنیا پرستی، عاملی برای لغزش خواص در طول تاریخ بوده است.

 

همه در حفظ حرمت ماه رمضان در دزفول مسئولیت دارند

امام جمعه دزفول در خطبه نخست خود نیز با بیان اینکه وظیفه همه عمل به وظایف در آزمایش‌های الهی است گفت: امر به معروف و نهی از منکر در مقابل تظاهر به گناه بر همه لازم است.

امام جمعه دزفول، دزفول را شهر علما، ‌حسینیه‌ها و مساجد دانست و گفت: فضای عمومی دارالمومنین دزفول و شهر مقاومت باید تقوامحوری، خدا ترسی و رعایت احکام الهی باشد.

وی ادامه داد: با وجود گزارش مسئولان نسبت به وضعیت مناسب دزفول در رعایت حرمت ماه مبارک رمضان نسبت به پارسال در این شهر، در بازدیدهای میدانی از بازار و بوستان‌ها خلاف این گزارش‌ها مشاهده شد.

حجت الاسلام بهرامپور تاکید کرد: هفته گذشته در خطبه‌های نمازجمعه نسبت به حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تذکر دادم و امروز نیز اعلام می‌کنم که همه واحدهای صنفی به ویژه اغذیه فروشی‌ها در حفظ حرمت این ماه مبارک بیش از پیش مسئولیت دارند.

وی افزود: فعالیت کافه‌ها،‌ رستوران‌ها و چای خانه‌ها در ماه مبارک رمضان، متاسفانه با وجود تذکرات فراوان بدون هیچ گونه وقفه ادامه دارد که درآمد ناشی از این فعالیت و روزه خواری به طور قطع حرام است.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.

‌عملیات فتح‌المبین در بامداد دوم فروردین ۱۳۶۱ خورشیدی با رمز یا زهرا (س) آغاز شد. این عملیات ۴ مرحله‌ای که یکی از مهم‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس بود و نقطه عطف جنگ تحمیلی به شمار می‌آمد که در آن ۲ هزار ۵۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشورمان آزاد و نیروهای بعثی از خاک خوزستان خارج شدند. دزفول در این عملیات ۱۴۶ شهید تقدیم اسلام کرد.

ایرنا

برچسب‌ها:, , , , , , ,