اجرای مانور مدیریت بحران و حوادث در بیمارستان بزرگ دزفول

اجرای مانور مدیریت بحران و حوادث در بیمارستان بزرگ دزفول
۱۴۰۲-۱۲-۰۹
294 بازدید

به گزارش عماریون، مریم نعمانی گفت: در سومین کارگاه آموزشی بحران و حوادث در بیمارستان‌ها با عنوان تغییر اقلیم، قطعی برق و آتش سوزی در بیمارستانها، به صورت تئوری و انجام مانور عملیاتی در بیمارستان بزرگ دزفول برگزار شد.   وی افزود: با شناخت شرایط آب و هوایی و تغییرات اقلیمی، احتمال هرگونه حوادث انسان ساخت و طبیعی […]

به گزارش عماریون، مریم نعمانی گفت: در سومین کارگاه آموزشی بحران و حوادث در بیمارستان‌ها با عنوان تغییر اقلیم، قطعی برق و آتش سوزی در بیمارستانها، به صورت تئوری و انجام مانور عملیاتی در بیمارستان بزرگ دزفول برگزار شد.

 

وی افزود: با شناخت شرایط آب و هوایی و تغییرات اقلیمی، احتمال هرگونه حوادث انسان ساخت و طبیعی که به موجب آن در بیمارستان‌ها بحران رخ دهد، دور از انتظار نیست و در زمان بروز این حوادث مهمترین پاسخ به بحران اتفاق افتاده و کاهش خسارات ناشی از آن، با توجه به وسعت حادثه، تخلیه‌ی اضطراری بخش یا بیمارستان می‌باشد.

 

نعمانی ادامه داد: با استفاده از مدیریت و برنامه ریزی صحیح در ارزیابی اولیه خطر، در قسمت‌های مختلف بیمارستانی می‌توان مناطقی را که احتمال وقوع حادثه در آنجا بیشتر است را شناسایی و برنامه ریزی لازم درخصوص مدیریت خطر طراحی کرد.

 

رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی دزفول می‌گوید: با مداخله به موقع و بهره گیری از امکانات و تجهیزات و نیرو‌های انسانی پیش بینی شده می‌توان بحران به وجود آمده را به بهترین نحو ممکن مدیریت کرد.

 

وی اضافه کرد: از آنجایی که آمادگی در زمان بحران و حوادث بیمارستانی یکی از پایه‌های مدیریت در بیمارستان‌ها به حساب می‌آید با انجام مانور‌های آموزشی و هماهنگی‌های زنجیره‌ای بین واحد‌های بیمارستانی می‌توان تا حدود زیادی چالش‌های موجود در زمان بحران را شناسایی و رفع کنیم.

 

نعمانی گفت: پس از انجام مانور عملیاتی برنامه طراحی شده توسط اساتید حاضر در جلسه نقاط ضعف و قوت تیم عملیاتی مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت و رضایت خود از توان مدیریت بحران در بیمارستان را ابراز نمودند.

 

وی در پایان از همه دست اندرکاران انجام این مانور عملیاتی اعم از اساتید، مدیران، نیرو‌های پشتیبانی، تدارکات، تجهیزات، خدمات، پرستاران، حراست و روابط عمومی بیمارستان و معاونت درمان که در برگزاری هرچه بهتر این کارگاه آموزشی تلاش کردند تشکر و قدردانی کرد.

برچسب‌ها:, , , ,