حدود ۳۵۰ هزار نفر در دزفول دارای شرایط شرکت در انتخابات

حدود ۳۵۰ هزار نفر در دزفول دارای شرایط شرکت در انتخابات
۱۴۰۲-۱۱-۱۰
121 بازدید

به گزارش عماریون، علیرضا خردمند در تشریح کار‌های انجام شده برای برگزاری انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: همه توان دستگاه‌ها اجرایی مربوط را برای اجرای ۴ مولفه امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، به کار گرفته‌ایم. وی انتخابات را مظهر قدرت ملی عنوان کرد و […]

به گزارش عماریون، علیرضا خردمند در تشریح کار‌های انجام شده برای برگزاری انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: همه توان دستگاه‌ها اجرایی مربوط را برای اجرای ۴ مولفه امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، به کار گرفته‌ایم.

وی انتخابات را مظهر قدرت ملی عنوان کرد و افزود: امسال باتوجه به قوانین جدید، زمان فرآیند‌های انتخاباتی تغییر و حدود ۲ ماه افزایش یافت که یک مرحله پیش ثبت نام قبل از نام نویسی اصلی انجام شد که در حوزه انتخابیه دزفول قریب به ۲۰۰ نفر در آن مرحله ثبت نام کردند و بعد از بررسی مدارک و مستندات، ۹۹ نفر در مرحله اصلی نام نویسی کردند.

خردمند با بیان اینکه همه فرآیند‌های نام نویسی به صورت برخط انجام شد، ادامه داد: تعداد افراد تایید صلاحیت شده در دزفول ۶۸ نفر است که از این تعداد یک نفر انصراف خود را اعلام کرد.

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه روند بررسی صلاحیت داوطلبان تا ۱۹ بهمن ماه ادامه دارد، گفت: داوطلبانی که رد صلاحیت می‌شوند از ۲۱ تا ۲۳ بهمن ماه زمان اعتراض مجدد دارند که از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه اعتراض‌شان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه آمار نام نویسی داوطلبان در دزفول نسبت به دوره قبل حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است، افزود: با توجه به وسعت جغرافیایی شهرستان و ایجاد سهولت در دسترسی به صندوق‌های رأی گیری، در این دوره آمار صندوق‌ها و شعب رأی گیری شهرستان ۱۳ درصد افزایش یافته که این آمار یک درصد بیشتر از میانگین استانی است.

خردمند با بیان اینکه ۳۵۶ شعبه رای گیری برای دزفول در نظر گرفته شده است، ادامه داد: از این تعداد ۳۰۰ شعبه ثابت و ۵۶ شعبه سیار هستند و بخشی از این شعب سیار با بالگرد، قطار و خودرو‌های ویژه کوهستان به مناطق سختگذر و کوهستانی اعزام خواهند شد.

وی در خصوص تعداد افراد واجد شرایط رای دهی می‌گوید: در شهرستان دزفول حدود ۳۵۰ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که از این تعداد حدود ۵ هزار نفر رای اولی هستند.

فرماندار ویژه دزفول در خصوص نحوه تایید صلاحیت داوطلبان، گفت: در بررسی‌ها، صلاحیت افراد بدون نگاه به طیف خاصی مورد نظر قرار گرفته شد و در بین افراد تایید صلاحیت شده طیف‌های مختلف سیاسی و اقوام دیده می‌شود.

علیرضا خردمند با بیان اینکه حدود ۵ هزار نفر در دزفول دست اندرکار انتخابات هستند، افزود: شرایط رقابتی که مدنظر و مورد تاکید مقام معظم رهبری است کاملا فراهم شده است و مردم می‌توانند با توجه به تطابق سوابق افراد و شعارهایشان یک انتخاب سالم و آگاهانه‌ای داشته باشند.

آغاز تبلیغات انتخابات از ۳ اسفندماه

وی در خصوص زمان انجام تبلیغات داوطلبان گفت: طبق قانون برگزاری انتخابات زمان برگزاری تبلیغات از ۳ اسفندماه آغاز می‌شود و تا ۸ صبح ۱۰ اسفندماه که دقیقا ۲۴ ساعت قبل از شروع برگزاری انتخابات است، ادامه دارد.

خردمند با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با داوطلبان انتخابات، افزود: قانون انتخابات که بخشی از آن مربوط به تبلیغات است در اختیار نامزد‌های انتخاباتی قرار گرفته است و امیدواریم که در چارچوب قانون تبلیغات خود را انجام دهند چرا که این افراد داوطلب صحنه‌ای هستند که قانون‌گذاری وظیفه اصلی آن است.

وی ادامه داد: براساس قانون کمیته تخلفات انتخاباتی در شهرستان تشکیل شده و هیات بازرسی در فرمانداری مستقر است، همچنین علاوه بر مراجعه حضوری به فرمانداری، دو شماره تلفن ۴۲۴۳۰۴۸۱ و ۰۹۱۶۷۳۳۷۸۸۰ آماده دریافت گزارش تخلفات انتخاباتی هستند.

فرماندار ویژه دزفول اضافه کرد: در این شهرستان نیز همانند سایر شهرستان‌ها شبکه تلویزیونی ویژه تبلیغات انتخابات ایجاد شده است و با بروزرسانی گیرنده‌های دیجیتال این شبکه برای مردم قابل دسترسی خواهد بود.

وی می‌گوید: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک مختص به حوزه‌های انتخابی است که بیش از یک کرسی در مجلس دارند و انتخابات این دوره نیز در دزفول بصورت سنتی اجرا می‌شود، البته احراز هویت افراد توسط دستگاه‌های الکترونیکی انجام می‌شود.

خردمند افزود: برای رای دادن الزامی به وجود شناسنامه نیست و با کارت ملی، گواهینامه، پایان خدمت و سایر کارت‌های شناسایی رسمی امکان شرکت در انتخابات وجود دارد.

وی ادامه داد: هیئات شورای نگهبان، بازرسی وزارت کشور، نماینده فرماندار در شعب، نماینده داوطلبان در روند برگزاری انتخابات در همه شعب رأی گیری ناظر هستند.

خردمند اضافه کرد: همه تلاش ما تحقق فرمایش و دستور مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری انتخاباتی سالم است و از رای مردم صیانت خواهیم کرد تا آنچه که مردم انتخاب می‌کنند را به عنوان نتیجه اعلام کنیم.

فرماندار ویژه دزفول گفت: انتخابات پیش‌رو یک انتخابات مهم و سرنوشت ساز است و قطعا مشارکت بالا و شور انتخاباتی، قدرت

ملی کشورمان را در برابر توطئه‌های دشمن ایمن خواهد کرد و علی رغم تلاش دشمن برای عدم مشارکت مردم در انتخابات شاهد حضور پرشور ملت بصیر و آگاه خواهیم بود تا باری دیگر مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان و دشمنان کوبیده شود.

وی ضمن دعوت از مردم شهرستان دزفول برای شرکت در انتخابات یازدهم اسفند ماه، افزود: احزاب، گروه‌ها و مجموعه‌های مختلف پویش‌های انتخاباتی و دعوت از مردم را تشکیل دهند و شور انتخاباتی ایجاد شود تا با مشارکت مردم و انجام تبلیغات قانونی داوطلبان شاهد برگزاری انتخاباتی صحیح باشیم.

برچسب‌ها:, , , , , ,